|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Implemented projects
This section provides information on contracted EKII projects.
The project aims/activities:
Katru gadu Alojā un Staicelē notiek atsevišķu ielu apgaismojuma atjaunošana un pārbūve, taču veikto nelielo investīciju apjoms nespēj būtiski uzlabot kopējo apgaismojuma sistēmu pilsētā. Par pilnībā apmierinoši izgaismotām ielām, iekšpagalmiem, laukumiem un parkiem var uzskatīt tikai nesen pārbūvētos objektus. Neskatoties uz veiktajiem pasākumiem, ielu un iekšpagalmu apgaismojuma sistēmas uzlabošana Alojā un Staicelē joprojām ir aktuāla – vēl joprojām tiek saņemtas iedzīvotāju sūdzības par nekvalitatīvo un nepietiekamo apgaismojumu Alojas un Staiceles pilsētu ielās un iekšpagalmos, kā arī pagastos, kas rada draudus ceļu satiksmes un iedzīvotāju drošībai. Tāpat vecie gaismekļi ir morāli novecojuši un nav enegroefektīvi. Pēdējo gadu apgaismošanas iekārtu tirgus analīze liecina par to, ka arvien pieaug enerģētiski efektīvāku gaismekļu pieprasījums. Šī tendence īpaši raksturīga patērētājiem ar lielu gaismekļu skaitu un jaudu. Liela uzmanība pasaulē mākslīgā apgaismojuma radīšanai tiek pievērsta principiāli jaunai gaismas tehnoloģijai – LED, kas ir saīsinājums no Light-Emitting Diode (gaismu izstarojoša diode - angļu val.). Pašlaik LED tehnoloģijas gaisma ir plaši izmantota. LED gaismekļu galvenās priekšrocības ir salīdzinoši mazs energopatēriņš (iespējams ietaupīt līdz pat 50% elektroenerģijas, nodrošinot tādu pašu apgaismojuma līmeni) un ievērojami lielāks kalpošanas ilgums (5-10 reizes lielāks kā parastajiem gaismekļiem), kā arī ir iespējama daudz inteliģentāka, efektīvāka un elastīgāka apgaismojuma vadības sistēma, kas ļauj regulēt apgaismojumu 100% diapazonā. Liela LED gaismekļu priekšrocība ir to kalpošanas laiks, kas sasniedz līdz pat 100 000 stundām (līdz 60 000 stundām, nemainot gaismas spektru). Lai maksimāli izmantotu apgaismes infrastruktūru, tiks uzstādīti gaismekļu kontrolieri, kuri, atbilstoši veiktajiem uzstādījumiem, regulēs to darbību, noteiks, cik spoža gaisma nepieciešama, kad tā ir nepieciešama un ziņos par konstatētajiem bojājumiem. Galvenie ieguvumi, salīdzinot ar vecajām apgaismes sistēmām, ir - LED apgaismojumam nav jāmaina spuldzes, tas ir energoefektīvāks par citām apgaismes spuldzēm un kļūst vēl efektīvāks, ja tā darbība tiek regulēta ar kontrolieriem, tādējādi ieekonomējot elektrību vēl vairāk. Uzstādot gaismekļu kontrolierus ar sensoriem, apgaismojumu iespējams regulēt naktī - izslēgt tad, kad uz ielas nenotiek kustība, un automātiski ieslēgt brīdī, kad kustība parādās. Tāpat iespējams kontrolēt gaismas spožumu, piemēram, naktī vai krēslā tas ir mazāk spožs, bet kādu svētku laikā spožumu var palielināt. Vienlaikus tiek ekonomēts uz personāla rēķina — vairs nav nepieciešami cilvēkresursi, kas manuāli ieslēdz apgaismojumu, jo visas darbības tiks nodrošinātas automātiski, piemēram, par bojājumiem vai problēmām paziņo sistēma automātiski, nosūtot īsziņu vai citu paziņojumu. Projekta ietvaros Alojā un Staicelē tiks nomainīti 296 DRL tipa gaismekļi un 83 nātrija tipa gaismekļi pret 379 LED gaismekļiem ar jaudu 35W, 43W, 46W, 56W, 62W, 83W. Ielās, kurās tiks veikta gaismekļu nomaiņa, ir noteikta M4 un M5 apgaismojuma klase, jo tās savieno mazāk apdzīvotas ciemata daļas ar atzarojošos ceļu tīkliem. Tāpat arī šīs ielas ir mainīga platuma un ne vienmēr uz tām ir iespējama divvirzienu satiksme. Vidējais ielu platums ir 6 metri. Ielas ir dzīvojamā rajona iekšējie ceļi ar atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h, gadījuma rakstura gājēju kustību un neregulētu transportlīdzekļu stāvēšanu. Papildus augstāk minētiem ielu parametriem, var atzīmēt, ka ielu posmos nav sarežģītas konfigurācijas krustojumi un ceļu atzarojumi. Project implementation location |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||